Szájhigiénés kezelések, fogkőeltávolítás

A fogakat borító lepedék nem csak szuvasodáshoz, hanem ínygyulladáshoz, súlyosabb esetben fogágybetegséghez is vezethet. Fogágybetegség alatt a fogat tartó rostrendszer, környező lágy- és keményszövetek destrukciójával járó folyamatokat értjük, mely a bakteriális biofilm ellen indított szervezeti válaszreakció következménye. Ennek eredményeként az íny vöröses-lilás, duzzadt lesz, elválik a fogtól, a fogkő és a baktériumok íny alá kerülnek létrehozva egy úgynevezett „tasakot”, később csontpusztulást okozva. Ezek a tasakok az otthoni tisztítás számára elérhetetlenek.

Fontos, hogy időben felismerjük a fogágybetegséget és elkezdjük ezeknek a területeknek a professzionális tisztítását, hiszen a fogágybetegség gyógyítható. Sajnos legtöbbször a páciensek későn észlelik, mivel általában nem jár fájdalommal, gyakran a fogak meglazulása, elvándorlása az első tünet.

Fogágybeteg pácienseim komplex kezelési tervet kapnak, melynek első lépése a helyes szájápolási technika elsajátítása. Szájhigiénés kezelések alkalmával kézi és ultrahanggal működő gépi eszközökkel eltávolítjuk („lerezgetjük” a fogszövetről, azt nem károsítva) a lepedéket, a fogkövet a fog felszínéről, valamint kitisztítjuk a környező gyulladt szöveteket. Ezzel lehetőséget teremtünk a megfelelő otthoni szájápolásra. A megtisztított felszíneket kefével és pasztával polírozzuk. Szükség esetén homokfújással tisztítjuk a repedésekbe, porozitásokba, fogszabályzó mellé lerakódott elszíneződött lepedéket.

A fogágy állapotának felmérése után a normálértéknél mélyebb tasakokat nyitva, sebészi úton is kitisztítjuk, megteremtve a lehetőséget a szövetek regenerációjára.

Utógondozás, fenntartó kezelés során megakadályozzuk az újabb gyulladás kialakulását.

IDŐPONTFOGLALÁS

KAPCSOLAT:

Dr. Kovács Dóra
    Esztétikai fogászat · Parodontológus · Általános fogorvos
    Budapest 1052 Fehérhajó utca 8-10 fsz. 6.
    Tel.: 06 30 688 6852
    E-mail info@parodontologus.eu